SANTAN DARI KELAPA SAWIT

Hype...

Ahaa... Dok tgk berita tv1 semalam, haku di kejutkan dgn satu penemuan baru dalam industri negara ini, iaitu Santan di perbuat dari kelapa sawit... Mula2 aku dah terbayangkan adakan santan tersebut warna HITAM..???? kebiasaannya santan di perbuat drpd kelapa kan...  memang lemak berkrim kalau santan kelapa nie... Tapi ape ade dgn santan kelapa sawit nie...?


Kebaikan santan kelapa sawit dan khasiat nye :

  • menyihatkan dan sgt jimatkan kos sbb pggunaan nya separuh dr santan biasa.
  • mknn yg di masak bersama santan kelapa sawit ni x mudah rosak atau basi.
  • jangka hayat boleh tahan selama 3 bulan tanpa pengawet sekiranya di simpan di bawah suhu 5 darjah celcius.
  • rendah lemak, tiada kolesterol, dan masakan juga enak.
  • mengandungi kandungan nutrien yang tinggi
  • kaya vitamin A dan E yang baik untuk penglihatan
  • melambatkan proses penuaan.
  • mengurangkan risiko sakit jantung
  • baik untuk kulit
  • kebiasaannya lpas mkn cendol dan nasi lemak, org akan rasemual dan  mngntuk, ttpi tidak dengan santan kelapa sawit ini.
  • Ujian rase kpd org ramai tiada perbezaan dgn santan kelapa.



Perghhh.. banyak jugak tu khasiat santan kelapa sawit ni kan.. Tapi haku pon belum cuba test lagik santan  nie... Ye la... dok bujang kan.. santan ape pon x pernah masuk dalam rumah aku ni.. Ahaha,,, nanti nak suh mak aku masak guna santan kelapa sawit la... Tapi bila..? Sekarang pon boleh..!! Ahahaha



Huu... makanan yang menyelerakan.... Hokeyh.. stop dulu sampai sini... Kamoo pon ape salahnye mencuba santan kelapa sawit ni jika kamoo ni gemar memasak.... Tapi yg x suke memasak ni no komen lah.......

~POPKORN~

3 ulasan:

  1. haha ce try dulu popkorn..nnt bg emy rase eh! :)

    BalasPadam
  2. xmau la.. baik makan klape sawit jer kan

    BalasPadam

Ini blog Encik Korn...
Korn cakap, terima kaseh sebab sudi komen blog die...
Dan Korn cakap nanti bila die on9, die approvekan komen anda...