AKU SEORANG WAITER PART 3

Hype...

Dok aku tgh layan lagu yang di pasang supervisor aku, lagu apa lagi, lagu tanpa suara.. bunyik musik je.. Time tu aku tgh bersandar kat dinding sambil gesel2 bontot kat dinding.. *keje mase lapang... Hehe..  ade seorang customer Cina memanggil aku...



"Exkusme" -speaking plak cina ni...

"Yess Miss.. What can I help U" - dengan sopan dan santun nya aku membalas...

"Can U get for me aaa....." sambil berfikir sejenak seolah2 die tgh mencari perkataan yang dia mahu translate dalam English''



Aku tertunggu-tunggu dan menunggu dan terus menunggu ape la pulak sambungan ayat die.. Sementara kita sama-sama menunggu ape kata kamu buka iklan ni kejap. Tak susah pon. Right click ->  Open in a new tab. Klik iklan SINI dan SINI. Thankss yer...




Die seolah-olah mahu sesuatu, tetapi die x tau camane nak cakap dalam English.. Aku terus kan menunggu sambil buat muka pelik...  Setelah beberapa saat kemudian, die tanya aku...




"Can U speak Malay" - Tanya Cina tu...

"Eh, Mestilah boleh... Takkan lah orang melayu tak boleh cakap melayu"- Aku balas

"Haha, U orang Melayu ke, I think U orang Myanmar macam yang lain-lain tu" Cina itu menyambung...




Aku tersenyum sinis je bila die cakap rupa aku macam budak Myanmar... Ekcelli masa tu, memang byk waiter lain orang Myanmar, mase yang amik order mula, orang Myanmar... Thats why lah dia ingatkan aku ni org Myanmar jugak..



"Okey, I mahu bekas sos yang kecik tu"- Itulah yang di mahukan Cina tu....



Aku pon tak cakap banyak terus je amik ape yang cina tu mahukan... Lepas aku bagi kat Cina tu, aku sempat lah beramah mesra seketika.... Yelah pelanggan baik ni, kita kena layan lah dengan baik... Betul kann..? Aku cakap kat die




"Comel nya anak U, Brapa bulan" - Ayat yang saloo aku gunakan bila aku nampak budak-budak.... Dan perbualan kami tamat selepas aku cakap ''Enjoy your Meal''... Dan aku kembali tempat aku gesel punggong tadik...




Dan sebelum Cina tu beredar, die panggil aku sebab nak bayar bil... Aku masa tu tengah nak hantar order, so aku suruh laa member aku yang amikkan.. Die tak nak orang lain, die nak aku jugak yang hantar bil kat die.. Haha.. Ngada2 betul Cina ni kan... Dah berkenan kat aku ke ape.... Aku cakap la ''Sekejap ya, saya nak hantar makanan ni kat customer''



Aku amik bil dan hantar kat die, aku tak ingat dah bape total die makan... Tak silap aku dalam 80 hengget lah macam tu... Die kasi seratus hengget, dan aku pergi bagi tukar kat cashier, dan memulangkan semula kat customer cina ni tadikkk...



Ingat kan setel la cter aku ngan die sampai sini, tup tup die masukkan 10 hengget dalam apron aku... Sambil aku buat muka tertanya2..? Opsss... Hehe.. die kasi tips kat aku.... Kemain suka aku hari tu... Kalo time tu, 10 hengget tu kira banyak ooo..Lepas la beli Dunhill sekotak..(macam lah aku merokok).. Kalo tip sehengget ke, dua hengget ke da biasa laa... Kebiasaan nya kalo ade tips, kami kumpulkan dan tiap2 bulan bagi sama rata... Tapi ni dah dia masukkan dalam apron aku, so jadi hak milik kekal aku lah.. Hahaha...



Camnilah kesah aku yang mula2 di sangka budak Myanmar, tapi rupa-rupanya "Aku budak Melayu lahhh" Ade ke patut muka yang iras2 Farid Kamil ni kata macam budak Myanmar.. Hahaha...


Pssttt.... : Jom klick SINI dan SITU dan SINI dan SITU. Ni iklan churp2.. Kalo kamu ikhlas nak klik, di persila da di alu-alukan sangat-sangat... Klick biar ikhlas yer...
Right Click ---> Open in a new tab

~KORN~

19 ulasan:

  1. haha tak memasal jadi orang myanmar..
    wah bestnye dpt duit 10 hengget tu..
    cmtulah kalau kita rajin n ikhlas buat keje, mesti akan dpt balasan yg baik jugak kan.. :)

    BalasPadam
  2. wah, untung la korn ye..hehe.. =)

    BalasPadam
  3. hahaa..dia dah bekenan la tuu ;)

    BalasPadam
  4. erk???iras2 farid kamil tu...
    hikhik..

    BalasPadam
  5. Haha! Aku suka baca kesah kau sbg waiter ni. Sbb aku pun ade pngalaman yg sama. Best kannn bila tetiba org suka service kita & tetiba bg tip? Terasa cam pekerja contoh plak. Haha!

    Tp yg dea igt kau org Myanmar tu tak menahan. Tak pepasal kau jadik warga asing ek? Haha!

    BalasPadam
  6. perghh! hai abg myanmar..ahaha
    eh muke korn mcm cina2 ckit kot.
    kan bagus kalo selalu ade pelanggan mcm ni.kih3

    eh2 korn,awat x letak je script utk open new tab?senang..xyah sruh kite right click..neway script tu x berat pon.cube google =D

    BalasPadam
  7. x sangka muka madu wa yg encem di katakan owg myamar..kah kah

    BalasPadam
  8. hahaha ! tetiba jee jadik bgse lain kan

    BalasPadam
  9. ahaaa.. korn! boleh beli dunhill tuh!

    BalasPadam
  10. hehehhe....budak Myammar rupanya.....
    memang lawak entri kau bro....kekekekeke
    Aku nak klik yang kau suruh klik ..
    Vote me daily for blogger of the year

    BalasPadam
  11. Aku dah klik ada iklan coklat...trudy and teddy..sparkle dan Digi I -Phone....

    BalasPadam
  12. ko orang myanmar rupanya, baru tau ni.hahaha.

    BalasPadam
  13. wah..murah rezeki tu..hehehe.. bukan senang dapat tip tu.. kalau dia datang 20kali pergh...200 hengget..haha

    BalasPadam
  14. la ingat kan apa la yg susah sgt dia nk translate tu..org myammar camne ek muka nye?

    salam singgah

    dr,
    afasz.blogspot.com

    BalasPadam
  15. Deyyy~ myanmar mariii..huhu

    BalasPadam
  16. untunglahhhhhhhhhhhhhh!!!. untunglahhhh!!. muka myanmar dapat tipsss!!!! kakakakakakak

    BalasPadam
  17. rupa2nya adik aku ni org mynmar y berhobi pelik men gesel2 montot.. hurm....

    BalasPadam
  18. aku rasa sbb muka hang cam myanmar kot tauke kedai amek hang. kekeke...

    BalasPadam

Ini blog Encik Korn...
Korn cakap, terima kaseh sebab sudi komen blog die...
Dan Korn cakap nanti bila die on9, die approvekan komen anda...