5 MARCH 2011


Hype...

Setelah 3 tahun bersengkang mata siang malam, akhirnya graduate jugak aku akhirnya setelah 3 tahun... fail jugak ayat BM aku ni... hahaha.... Dapat jugak aku menggenggam segulung diploma... padahal certificate diploma tu di letak dalam envelope.. Baru diploma jer.. Diploma in Civil Engineering... Ijazah..? InsyaAllah akan menyusul kemudian... Memang ade hajat nak sambung blajar... Mungkin tahun 2013..

Mase konvo hari tu, Ade mcm2 perasaan yang tibe2 datang dalam diri ni.. Happy... Terkejut... Sedih... Enjoy... Dan macam2 lagik lah... Tak tau macam mane nak ekspressi kan diri aku ni...

Selepas setahun berpisah ngan membe2, kali ni kami berkumpul semula kat homestay... Pergh... Semua membe2 aku da ade kemajuan dah sekarang.... Hepy betul jumpa membe2 lame ni... Nuar, Azim, Yen, Pait, Arip, Din, Fakri, Acap, Aziq, Zul dan.... Tbe2 dah x ingat nama membe2 yang lain.. Ahaha... Malam2 plak. lepak kat DUSUN BAY ngan membe pempuan... Ina, Atik, Bella, Ean, Atul, Amalina, Dila, Ayu, Fara, Muk, Kecik daan lain2... Memang kitorg satu klas kamceng habis dan kalo jumpa pasti happening....

Sehari sebelum konvo, semesti ade raptai... Dan wajib untuk semua hadir sbg syarat untuk konvo.... Aishhh.. Beb... Nama aku org pertama kena panggil untuk ambil pingat... Series aku terkejut dengan x ready nyer.... Buat selamba jer naik pentas... Aku ni dak klas C... ingat kan nama aku last2 la kan... Sebab sepatutnya dahulukan la klas A (klas Nur).. Haishhh.. Xper la benda dah lepas....

Semasa hari Konvo, ramai yang tak tau aku menangis... Sejurus aku keluar dewan, aku terus menangis.. Knapa aku menangis? Tiba2 teringatkan ayah aku yang x sempat nak tengok aku naik pentas... Ayah aku telah pergi selamanya bulan Mei tahun lpas... Dulu mase aku daftar masuk, ayah hantar sekali, dan aku masih ingat pesan ayah aku... ''Adik, blajar elok2, tolong blajar untuk apak skali, Apak dulu xduit nak blajar... Ape yang kamu blajar, sama seperti apak belajar.." Hari ni aku cakap dalam hati "Ni utk Apak"....

MAk dan akak aku ada dtg utk celebrate konvo aku bersama... Alhamdulillah Syukur... Ramai jugak mak ayah membe aku datang hari 2... Tiba2, ade sorg membe aku ni, parent die x dapat dtg dan aku tgk die sorg2... Series aku sedih tgk dia.. Dalam aku asyik sembg2 dengan dia, air mata dia mengalir kat pipi... Aku nampak sangat die sedih...

Dalam ceria ada duka nya... Senyum tu tak semesti nya orang itu tiada masalah.... Ketawa itu x semesti nya org itu gembira.. tetapi sekurang-kurangnya dapat melupakan seketika masalah pada masa itu.... Ini ade bbrapa keping picture yang aku nak share ngan korg dan utk simpanan peribadi aku dalam blog aku... Thanks for the reading if u are....

Jenjalan at Proton City
Bunga yang aku belikan khas utk P.A tersayang 

Pengat... Ahahahaa
Lambat sgt tggu org kuar, snap dlu kat pentas 
Best fren aku semenjak sek men Teknik..

Usaha tangga kejayaan... Nampak Tu kejayaan kat atas sana.. tapi apasal aku trun ni?

Mummy + Aku + Akak
Wif my fren yang happening.. X ready lagi wey da tgkap.

My Fren Amalina 

tolong...!! tolong..!! Jgn tolak2, sume dapat tgkp gmbr ng saya... sabar yer...

before masuk dewan

spontaneous candid.. blurrrppp

Nur dan kengkawan dier....

15 ulasan:

  1. korn blaja kat ne??

    cm sme je tmpat blaja kite...uhuk..

    BalasPadam
  2. aku waktu grad diploma dlu tak naik pun stage sbb time tu tengah bertungkus lumus memerah kepala untuk final exam sem1 degree.. harap graduasi degree nanti aku tak terlepas peluang nak naik stage tu :D

    BalasPadam
  3. tahniah tahniah ! rindu plak mase zaman konvo dlu..huuuu

    BalasPadam
  4. 1stly, Al-fatihah untuk arwah ayah awk ye. Pasti arwah ayah awak tersenyum bangge tengok kejayaan awk kat atas sane kan :)


    tahniah...semoge terus suksess dlm hidup awk oke :)

    BalasPadam
  5. wahhhh adik dapat pingat lah... ni mesti besh student ni... tahniah... eh time konvo mmg kn pakai songkok ek?

    BalasPadam
  6. memang sedih bila org tersyg takde dlm mjlis kita..
    CK harap turn CK utk konvo nnti fmly CK semua ade.. tapi tak la smpai bwk 1 kmp0ng :D

    BalasPadam
  7. akhirnya.. dpt juga selesaikan satu rintangan ke menara gading

    BalasPadam
  8. tahniah! sayu plaks tgk gamba2 tu.. xlama lg turn nurul plak.. huhu

    BalasPadam
  9. tahniah popcorn...doakan cik itam lak grad sem ni;)

    BalasPadam
  10. tahniah..semoga berjaya & maju dlm khidupan.amin

    BalasPadam

Ini blog Encik Korn...
Korn cakap, terima kaseh sebab sudi komen blog die...
Dan Korn cakap nanti bila die on9, die approvekan komen anda...