ROADTAX DAH MATI

Hype..

Pagi-pagi pergi kerja,
pergi kerja naik moto,
moto pulak roadtax dah mati
baru sbulan aku sedar yang ia dah mati...

roadtax mati dah nak masuk dua bulan
bulan depan masuk 3 bulan
bawak motor selambe je takde roadtax..
nampak polis buat roadblock aku terus break emergency...

Motor aku roadtax dah mati
nak pergi hidupkan kena pergi pos opis,
bukan malas nak pergi hidupkan
nak tunggu nombor tu yg malas

Roadtax mati bukan sebab menteri
eh kenapa aku tersebut perkataan menteri ni,
xpe aku cancel pantun ni...
Ni sume sebab GST... <--ok xkena mengena

Naik moto takde roadtax pergi pasar nak beli sayur
Sayur pulak xjual di pasar
kat mane nak cari sayur ni
ade org tu cakap kena tanam sendiri..




Hahaha.. kenapa baca macam pantun..? ni bukan pantun lah... ni puisi cacamerba macam cilaka... Aku rase macam nak sambung lagi je puisi ni part 2... Amacam..? The conclusion is roadtax aku dah mati... sekian terima kaseh.. tocey tocey

14 ulasan:

  1. HAHA pandai melawak hehe roadtax mati jgn tkut pada polis paling kurang pun kene saman jgn rasa penat nak tgu nombor pi je buat roadtax yerrr.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hai hai.. saman sedia ade pun malas nak bayar ok... kalo boleh memang xnak bayar.. tggu promotion lah, tu pun kot ak nak bayar. ahahha

      Padam
  2. kan. tunggu nombor mmg malas. kalau orang sikit takpe la. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahu pun... tapi pjbt pos kat sni mcm xpernah sikit je org nya.

      Padam
  3. Dah dah. Tak payah sambung Part 2, Hahaha.
    Selamat menghidupkan semula roadtax yang telah mati :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. ekekekke.. part 2 mungkin pantun die lagi best kot.. mane nak tahu.. ahaha

      Padam
  4. korn, bolehlah lawan pantun dengan Ray
    di era... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. alah small the matter stakat ray tu.. ray pun blajar dgn aku tp die xpernah sebut nama aku. tu yg aku xpuas hati dgn die. ahaha

      Padam
  5. haha...the main point is roadtax dah mati...terbaik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah ape yg nak di sampaikan diterima... =)

      Padam
  6. Haha...ok korn pantun kau ni. Kalau boleh sambung part 2. Ini kira pantun versi moden ni, aku suka.., patun biasa2 tu skema sgt. Hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha.. tu lah. aku rase rase pantun sedia ade penuh dgn budi bahasa nya... tapi ak dah mensi yg aku bukan buat pantun tau. haha.. nanti x pasai2 bebudak spm google pantun aku ni di tiru plak dalam exam dorang naya jer. ekeke

      Padam
  7. Rasa mcm pantun..tp macam pelik..sajak mungkin..hehe

    BalasPadam

Ini blog Encik Korn...
Korn cakap, terima kaseh sebab sudi komen blog die...
Dan Korn cakap nanti bila die on9, die approvekan komen anda...