HANYA KERANA HURUF A

Hype..

Saya pilih A untuk Anjing.. Opss ape ni awal2 lagi dah sebut pasal anjing ni.. Maap lah.. Sebenarnya taknak sebut natang haram yang tengah pemes ni... Saje nak bikin panas untuk intro kali ni.. Xdok kena mengena pon nak citer pasal anjing dengan huruf A ni...

Sebenarnya dok teringat haritu mase zaman jadi salesman kat Subang, aku ni jual buku... macam2 buku lah yang aku jual dari satu tempat ke satu tempat... Satu hari ni ade la sorang kakak ni beli la satu buku Disney ni murah aje harga nya.. aku bagi harga baek punya... Murah habaq hang.. Dapat diskaun more than 70%...Jadi kakak ni pon jadi la beli buku2 tu dengan aku..

Selang sehari atau dua hari kemudian kakak tu cakap nak return balik buku tersebut... So bila aku dah slowtalk dengan kakak tu, kakak tu pun bagitahu lah perkara sebenar.. Lepas buku tu di beri pada anak dia, anak die xpaham baca buku tu sebab huruf A.. Ape yang tak kena dengan huruf A..? Boleh imagine kenapa agak2 nya..?



Macam ni... perhatikan huruf A sebelah kiri dan sbelah kanan.. Ade bezakan...? Masalah kakak ni, anak dia mempersoalkan yang anak dia tak paham huruf A yang sebelah kanan.. Sebab apa..? Sebab kat sekolah mereka hanya di ajar huruf A seperti yang di sebelah kiri.. Maka anak dia xpaham huruf ape A yang di sebelah kanan tu.. 

Begitu lah ceritanya apabila kat skolah hanya di ajar huruf A seperti di sebelah kiri. Jika kita yang dah besar ni memang lah boleh paham kan.. Tapi jika anak2 kita yang sedang meningkat umu baru mengenal huruf ni, memang terkial2 la nak baca dengan huruf A yang belah kanan tu ye tak..?

Jadi jika ade anak2 kamu yang sedang belajar nak mengenal huruf tu, beli lah buku yang bersesuaian dengan tahap umur nya... bukan pakai main beli je... Sebab huruf A yang belah kanan tu memang tak di praktikkan di ajar mase aku kecik2 dulu..

~KORN~

17 ulasan:

  1. Cikgu pun krna kreatip ajar anak murid
    Pelbagaikan jenis tulisan..
    Hehe

    BalasPadam
  2. masa kecik2 dulu tahu A yang sebelah kiri jee, masa tua ni baru sedar yang sebelah kanan tu A rupanyaa, hahaha

    BalasPadam
  3. urmm okey.. tu je ke sebabnya.. okey sori2

    BalasPadam
  4. aah la.. tak pernah terfikir langsung la pasal benda2 macam ni..

    BalasPadam
  5. betul jugak, mcm baru terfikir jee benda tuu

    BalasPadam
  6. haha. rasanya, kecik2 dulu aku dah tau huruf A kiri kanan tu. maybe cikgu aku dah ajar siap2. hehe

    BalasPadam
  7. kalau marah jugak...suruh mak dia baca dulu...pilih bg elok baru bg anak...skrg ni teknologi tinggi..tak mustahil benda ni jadi pertikaian nanti :)

    BalasPadam
  8. mse kcik2 nie patut perkenalkan huruf a yang rare tu sbb dalam kertas exam pun dah mula dgn tulisan huruf a sebelah kanan. nnt tkut exam budak2 tak boleh nk baca. kbnykn perkataan mesti ada huruf a kan? agak bahaya mcm tu.

    BalasPadam
  9. oo..mcm tu, bgus btol..thx share..

    BalasPadam
  10. samalah kisahnya dengan nombor 9. hehe

    BalasPadam
  11. Hahaa,lawak la kakak tu.... cuba suh dia jd cikgu mana 1 yg dia sng nk tulis a... kakak tu pun cuba la ajar sikit ke kakak tu pun xtau beza a....^_^

    BalasPadam
  12. Hemm..sebagai penjual yang baik kita harus mendengarkan saran dari konsumen. Dengan begitu tak akan terjadi hal seperti itu. :)

    BalasPadam
  13. eh betullah korn.. cg kat sekolah ajar a yang kiri tu je.. tapi alhamdulillah aku mmg x de masalah pulak dengan a sebelah kanan tu... huhu..

    BalasPadam
  14. aduiii.. haah kan ek... nasib sofea faham dua2 jenis a ni...

    - Mia Liana -

    BalasPadam

Ini blog Encik Korn...
Korn cakap, terima kaseh sebab sudi komen blog die...
Dan Korn cakap nanti bila die on9, die approvekan komen anda...